PLEASE ENABLE YOUR JAVASCRIPT TO VIEW THIS PAGE!
[ How? ]

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar menegaskan memiliki senjata api tiruan tetap menjadi satu kesalahan undang-undang walau atas apa alasan sekalipun.

“Saya ingin ingatkan sesiapa juga jangan jadikan apa-apa alasan untuk miliki senjata api tiruan kerana ia tetap salah dari segi undang-undang,” katanya.

Beliau mengulas penahanan seorang bekas vokalis kumpulan terkenal era 90-an kerana memiliki senjata api tiruan di Sentul di sini awal pagi semalam. Dia dibebaskan petang semalam memetik Astro Awani.

Sesiapa memiliki pistol tiruan adalah salah dari segi undang-undang - Polis
Khalid berkata apa yang dijelaskannya itu bukan perkara baharu dan orang ramai sepatutnya memberi perhatian terhadapnya. 

Penyanyi berusia lingkungan 40-an itu dilaporkan berkata pistol itu hanyalah mainan untuk menembak cicak di rumah dan tidak menyedari menjadi kesalahan untuk memiliki pistol mainan.

“Polis akan menjalankan siasatan lanjut di bawah Akta Senjata Api 1960,” kata Khalid kepada pemberita selepas menghadiri Dialog Keselamatan Antarabangsa Putrajaya yang pertama di sini, hari ini.

Ia dirasmikan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Khalid berkata apa yang dijelaskannya itu bukan perkara baharu dan orang ramai sepatutnya memberi perhatian terhadapnya.

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.