PLEASE ENABLE YOUR JAVASCRIPT TO VIEW THIS PAGE!
[ How? ]

Satu klip video menunjukkan seorang guru wanita mengadakan parti bagi meraikan perceraiannya menjadi viral di Internet dan mendapat pelbagai reaksi daripada masyarakat.

Guru itu berkata, perceraian itu menandakan berakhirnya kesengsaraannya yang dihadapinya selama hidup berumah tangga dan tidan tidak salah dia menyambutnya dengan rakan di sekolah.

Menurut sumber yang rapat dengan guru itu, suaminya meminta dia memilih antara dia dan kerjayanya.

Guru wanita di Arab Saudi buat parti raikan penceraian

Wanita itu memilih untuk meneruskan kariernya dan bersetuju untuk bercerai.

Dalam sambutan yang diadakan di sekolahnya, guru berkenaan membawa kek besar, kuih-muih, manisan, minuman dan lambang yang menggambarkan kegembiraannya.

Satu daripada lambang itu tertulis: “Masalah saya sudah berakhir.”

Seorang pengguna laman sosial, Wasyef, menyelar tindakan itu dengan menulis: “Sudah menjadi gaya hidup masyarakat untuk meraikan perceraian mereka secara besar-besaran. Ini perlu dihentikan dan hukuman berat perlu dikenakan ke atas mereka bagi mengelak fenomena ini bertambah buruk.”

Seorang pelawat lain menulis, jumlah wanita tidak berkahwin dan janda akan terus bertambah di Arab Saudi.

“Saya percaya ada cerita di sebalik suaminya menyuruh dia memilih antara dia atau kerjanya. Tetapi, apa juga yang berlaku, dia tidak sepatutnya meraikan perceraiannya,” kata pelawat itu.

Bagaimanapun, seorang wanita menyokong tindakan guru itu dengan berkata: “Sesetengah suami tidak layak untuk menerima pengorbanan yang dilakukan isteri mereka.” – Agensi

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.