PLEASE ENABLE YOUR JAVASCRIPT TO VIEW THIS PAGE!
[ How? ]

Hati-hati semua. Saya naik bas balik kerja tadi dari Gleneagle Ampang. Tengah berangan, tak perasan bas berhenti. Ingatkan penumpang nak turun.

Lepas itu, lelaki Bangla dalam gambar ini buang sesuatu di depan I. I pun buat bodohlah. Dalam hati nak marah dah sebabnya dia dahlah Bangla, datang negara aku yang aku cintai ini, entah dari pelosok mana lepas itu senang-senang nak buang sampah dalam bas.

Misteri Bangla Buang 'Sampah' Dalam Bas

Okay, selepas dia buang sampah itu, I dengar suara lelaki;

“Okay semua, selamat petang. Sila berikan kerjasama, tunjukkan kad pengenalan atau pasport,” katanya.

Oh! Abang polis rupanya. Semua berjalan lancar dan tunjuk pasport. Selepas bas bergerak semula, Bangla ini berkata pada I, “Tepi sikit, saya mahu ambil barang saya,”.

I dah pelik dan buat muka benganglah sebab dahlah sempit, tak selesa dengan bau dia, dia pula suruh I ke tepi?

Korang tahu tak apa yang dia ambil tu? Plastik, dalam plastik itu I nampak macam pil berwarna oren kalau tak silap. Selepas itu, dia masukkan balik ke dalam poket dan senyum pada I. Kalau ikut logik, kalau pil itu tidak berbahaya, kenapa dia buang dan ambil balik? Kanapa dia nak sorokkan?

I macam bengang pula dia tidak ditangkap tadi! I terus jeling pada dia. Kitorang naik bas Rapid u30 WVN 7826 kalau tak silap.

Kepada semua, jangan percaya dengan warga asing. Bahaya mereka ni. Kalau dia buang benda tadi dalam handbag I dan polis periksa semua sekeliling I macam mana? Mestilah I akan kena. Sebab tadi I letak handbag di atas satu tempat duduk dalam bas itu, dia buang barang itu pula ke tepi beg I. Mangkuk betullah Bangla ni.

I harap Najib dan menterinya semua hadkanlah warga asing yang nak masuk ke negara kita ini. Tengoklah, pekerjaan dan transport awam semua sudah dimonopoli untuk rwarga asing. Apa saja keistimewaan rakyat Malaysia kalau semua mereka sudah bolot? Ramai lagi rakyat kita yang belum ada kerja. Hati-hati ye korang.

Harap selepas itu polis periksa lelaki itu sekali lagi. Datang Malaysia nak mengedar dadah dan nak bagi rakyat kita rosak je. – Bellyna Syakyreen

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.