PLEASE ENABLE YOUR JAVASCRIPT TO VIEW THIS PAGE!
[ How? ]

Berikut disenaraikan Teka-teki dalam kategori mengarut. Semoga anda semua terhibur.

Teka-Teki Mengarut

Apakah dia yang paling laju di dunia, lebih laju kereta F1 malah lebih laju dari Jet pejuang?
Jawapan: Maaflah tak sempat nak tengoh, sebab laju sangat. Zoommm dah hilang.

Semua haiwan jadi monyet, monyet jadi apa?
Jawapan: Jadi banyak.

Kerbau apa yang sudah dicari-cari tetap tidak kelihatan?
Jawapan: Kerbau yang hilang

Menyalak bukannya anjing, mengiau bukannya kucing, berkokok bukannya ayam, terbang bukannya burung, mengembik bukannya kambing.. Binatang apakah itu?
Jawapan: Binatang ajaib

Macam mana nak masukkan Gajah dalam peti sejuk?
Jawapan: Buka peti sejuk, masukkan Gajah lepas tu tutup

Macam mana nak masukkan Rusa dalam peti sejuk?
Jawapan: Buka peti sejuk, keluarkan Gajah, masukkan Rusa dan tutup peti sejuk.

Kalau seluruh hutan terbakar dan semua binatang mati kecuali seekor, agak-agak binatang apakah itu?
Jawapan: Rusa, sebab dia masih dalam peti sejuk.

Kenapa Superman berbaju ketat?
Jawapan: Baju dia saiz S, besar kat depan dada dia.

Kalau kucing naik moto, manusia naik apa?
Jawapan: Heran

Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak?
Jawapan: PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah.

Lima pasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut?
Jawapan: Stokin tu basah lah....

Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh ke belakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa?
Jawapan: Aku berjalan secara mengundur!

Seekor lembu menghadap utara, kemudian pusing ke kanan 180 darjah, kemudian 270 darjah ke kiri. Ke arah mana lembu itu menghadap sekarang?
Jawapan: Ke bawah! Ia masih tetap menghadap ke bawah dan memakan rumput.

Bila loceng bas ditekan, bas akan berhenti. Apa yang akan turun dahulu?
Jawapan: Spedometer bas lah...

Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup?
Jawapan: Kalau matanya yang ditutup, dia tak dapat melihat!

Kenapa mayat dibungkus kain putih?
Jawapan: Kalau dibungkus dengan kain hitam, siapa takut!!!!

Bila gajah jadi ayam, lalu singa jadi ayam, dan kambing jadi ayam. maka ayam menjadi apa?
Jawapan: Ayam jadi banyaklah bilangannya.

Ekor siapa panjang, ekor tikus atau ekor kuda?
Jawapan: Panjang ekor tikus, karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah.

Kenapa di tepi rel keretaapi ditaruh batu kerikil?
Jawapan: Kerana kalau ditaruh pisang goreng pasti jadi rebutan.

Lampu apa yang kalau dipecahkan keluar orangnya?
Jawapan: Lampu jiran tetangga kita. Cobalah pecahkan, nanti akan keluar orangnya.

Kalau ditutup dia akan mengintai, tapi kalau dibuka dia akan marah-marah?
Jawapan: Orang naik beca semasa hujan

Mengapa guru sejarah selalu botak di bahagian belakang kepala, sedangkan profesor dibahagian depan?
Jawapan: Kerana guru sejarah memikirkan masa lampau, sedang profesor memikir untuk masa depan.

Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam?
Jawapan: Ia bergantung kepada kedudukan anda sama ada anda manusia atau tikus!

Kenapa kecantikan lebih penting bagi seorang perempuan dibandingkan dengan kepintarannya?
Jawapan: Sebab lelaki yang bodoh jumlahnya lebih banyak dibandingkan lelaki yang buta.

Kalau manusia panjat pokok nampak bukit, kalau kura-kura panjat pokok nampak apa?
Jawapan: Nampak pembohongnya, Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok.

Apakah yang berada diantara langit dan bumi.
Jawapan: Mungkin ada banyak jawapan, tapi kat sini jawapan yang dikehendaki adalah "dan"

Bila makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang apa?
Jawapan: Buang tebiat

Batang apa berlubang-lubang, Tirus di atas di bawah Kembang, Terkadang tegak terkadang tumbang, celaka benar kalau ditebang.
Jawapan: Batang hidung engkaulah!

Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok apa tumbuh dulu?
Jawapan: Dua-dua tak tumbuh, sebab dia tanam separuh je. Hehehe!!

Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa?
Jawapan: Sebab anak dia tu perempuan

Kalau kancil dengan rusa berlaga, siapa yang akan mati?
Jawapan: Pemandunya lah yang mati...... kalau kereta kancil dengan rusa berlanggar....mati lah orang tu, kan-kan?

Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala. kalau makan tak pulak?
Jawapan: Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh.

Zaman jepun dulu, kalau askar jepun jumpa lalaki hemsem, mesti ke pancung. Ditakdirkanlah awak hidup zaman jepun, dan kebetulan satu hari tu anda terserempak dengan askar jepun dari jauh. Apa yang anda buat untuk menyelamatkan diri?
Jawapan: Buat selamba je laa.. apa kau ingat kau hensem sangat ke?

Apakah haiwan yang berkaki 3?
Jawapan: Kuda cacat. Kalau tak cacat pasti kakinya 4.

Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA?
Jawapan: Kerana yang menciptanya orang jepun. Kalau arab yang cipta mungkin namanya YAMAHMUD.

Apa perbezaan antara orang kurus dan orang gemuk?
Jawapan: Orang gemuk makan tempat, orang kurus makan hati.

Haiwan apakah yang paling tidak sopan?
Jawapan: Kutu, kerana sering memijak-mijak kepala orang.

Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar?
Jawapan: Takkan nak bawak piano pulak! besar tuh!

Ada sebuah laut besar, dekat laut ada kapal besar, dalam kapal besar ada rumah besar, dalam rumah besar ada orang besar, antara bebanyak ni apa paling besar?
Jawapan: Orang tu le penipu besar, mana ada rumah dalam kapal... ha...ha...ha..

Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak menciptakan telefon?
Jawapan: Perjalanan anda tidak akan terganggu oleh kerja-kerja menggali jalan oleh TELEKOM

10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah, namun 4 ekor burung telah jatuh ke bumi. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi?
Jawapan: Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan ia tidak dapat terbang seperti biasa.

Apa kita buat sebelum turun dari perahu?
Jawapan: Kita naik perahu le dulu, macam mana nak turun kalau tak naik dulu.

Ikan apa yang ada ketiak?
Jawapan: Taukey ikan.

Apa yang dipegang lembik dipukul keras?
Jawapan: Tahi ayam melekat kat tiang lampu.

Kenapa anjing jinak suka goyang ekor?
Jawapan: Kalau goyang punggong nanti orang kata macam Inul (Dangdut)

Kenapa ikan Yu takut dengan ikan lumba-lumba?
Jawapan: Sebab ikan lumba-lumba suka bawak geng. Kalau lawan satu sama satu, belum tahu lagi.

Kalau Haiwan dan Serangga boleh sekolah, siapa yang selalu lewat ke sekolah?
Jawapan: Ulat Gonggok, sebab dia banyak kaki lambat nak pakai kasut sekolah.

Kenapa dalam film Hulk, bila hero bertukar jadi Hulk, badan dia terus membesar tapi baju dia je yang koyak seluar tidak?
Jawapan: Kalau seluar yang koyak tajut jadi film Blue pulak..

Kenapa orang membaca yasin dikubur bedosa besar?
Jawapan: Sebab membunuhkan bedosa besar, orang tu tengah baca yasin kenapalah di kubur, matilah dia..

Binatang apa, kaki macam gajah tapi bukan gajah, telinga macam gajah tapi bukan gajah, badan macam gajah tapi bukan gajah, ada belalai macam gajah tapi bukan gajah?
Jawapan: Anak Gajah

Ada seekor anjing yang sangat besar. Anjing ni sangat suka makan dan sekali dia makan, bekilo-kilo makanan habis dikerjakannya. Yang paling best, bila dia berak, tahi dia melonggok besarnya. Sudi tak awak komgsi makan tahi tu dengan saya?
Jawapan: Kalau "Tidak", jawaplah "Awak ni kedekut le, kita ajak bekongsi dia tak nak. Awak makanlah sorang-sorang", Kalau "Ya", jawaplah "Oleh kerana awak ni baik hati saya hadiahkan bahagian saya untuk awak", kalau "Takpalah, saya dah kenyang, awak je lah yang habiskan" jawapanya awaklah yang kena.

Ada 20 ekor babi di dalam sebuah lori, dalam perjalanan ke pusat penyembelihan, lori pergi ke stesen minyak… dua ekor babi tak tahan bau diesel lalu melompat… seterusnya… lori itu berhenti di lampu isyarat… seekor babi melompat kerana tidak sabar menunggu… dan di Simpang Tiga… seekor babi terasa amat panik lalu melompat… berapa ekor babi yang tinggal…?
Jawapan: 20 ekor jugak pasai dia lompat dalam lori aje (Di Malaysia kan babi kena bawak dalam sangkar…)

Babi dan beruk ada seorang kawan iaitu tarzan, apabila tarzan mandi kenapa babi dan beruk gelak?
Jawapan: Sebab ekor babi dan beruk kat belakang, ‘ekor’ tarzan kat depan… (pendek pulak tu…)

Cuba Teka, mouse komputer betina ke jantan?
Jawapan: Mouse komputer adalah betina kerana ia memakai pad.

Seorang penggali kubur semasa nak gali kubur ada pantangnya.. kalau dia langgar pantang ni..mesti ada sesuatu yang berlaku padanya.. pantangnya..kenapa dia tak bole pakai seluar dalam masa gali kubur?
Jawapan: Kalau gali kubur kena pakai cangkul, kalau pakai seluar dalam bila nak siap.

Kereta dengan motor, mana lebih tua?
Jawapan: Motor, sebab motor pakai tongkat...

Kasut apa yang paling keras di Malaysia?
Jawapan: Kasut BATA laaaa..

Kalau 5 orang cina tolak seorang, jadi apa?
Jawapan: Yang sorang tu jatuh le..

Apa yang boleh dipotong dengan daging?
Jawapan: Tahi panjang waktu tengah berak.

Apa binatang yang boleh terbang, memanjat pokok dan berenang dalam air?
Jawapan: Ada banyak jawapan tapi yang pasti mesti 3 binatang bukan 1. Burung, Monyet dan Ikan.

Kenapa apabila monyet makan, ia suka simpan di pipi?
Jawapan: Saya tak tahu sebab saya bukan monyet, sapa yang jawap tu paham-paham laa..

Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak boleh nak tolak?
Jawapan: Pintu yang kena tarik bila nak buka, kalau ditolak tentu tak dapat.

Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Jawapan: Tukang gali kubur

Apa yang waktu malam dia hidup siang dia mati?
Jawapan: Drakula

Sebuah bas membawa 30 orang penumpang. Tiba-tiba berlaku satu kemalangan, semua penumpang dan driver bas mati. Apa yang masih hidup?
Jawapan: Lesen memandu, Roadtax dan insurent Driver Bas tu.

Kereta berhenti tarik Handbrek, Kuda Berhenti Tarik Apa?
Jawapan: Tarik nafas sebab penat belari

Kenapa Pontianak berambut panjang?
Jawapan: Sebab malam kedai gunting tutup.

Apa kucing selalu ada, tapi gajah tak mungkin ada?
Jawapan: Anak kucing

Katak apa yang boleh melompat lebih tinggi dari Bangunan Berkembar Petronas?
Jawapan: Semua katak... sebab Bangunan Petronas tak boleh melompat

Bibir bertemu bibir, tangan meraba raba mencari lubang sehingga menimbulkan keasyikan?
Jawapan: Orang main seruling

Di laut merah terdapat banyak ikan jerung, kerana?
Jawapan: Kerana itu janganlah kau berenang di sana!

Apa beza kacang panjang dengan seluar panjang?
Jawapan: Kacang panjang bila dipotong namanya tetap kancang panjang, tapi seluar panjang bila dipotong jadi seluar pendek

Katak apa yang dilanggar kereta tapi masih tak mati?
Jawapan: Katak panjang umur

Ada 3 orang yang memakai payung - orang pertama gemuk, orang kedua kurus, orang ketiga pendek... siapa yang basah?
Jawapan: Tak ada sapa yang basah sebab tak hujan pon

Bagaimana cara nak masukkan 71 orang ke dalam kereta Perodua Kancil?
Jawapan: 2 duduk kat depan, di belakang baring posisi 69

Nenek siapa yang larinya melompat-lompat?
Jawapan: Nenek si Kangaroo

Perbuatan apa yang ditegah oleh agama tetapi juga dibenci setan?
Jawapan: Merogol anak setan

Ayam apa yang boleh bertelur di gunung, di gua, di hutan?
Jawapan: Ayam betina ler

Kereta apa yang tidak boleh dicat?
Jawapan: Kereta yang hilang

Kuda apa yang boleh lihat kau, tapi kau tak boleh lihat kuda itu?
Jawapan: Kuda yang tengah sembunyi

Kenapa Superman pakai "S" di bajunya?
Jawapan: Kalau pakai "XXL", longgar sangat

Lipas apa yang kepalanya di kaki, badan-nya di kaki, sesungutnya di kaki, matanya di kaki?
Jawapan: Lipas kena pijak

Ikan apa yg banyak di laut ?
Jawapan: Ikan yang basah

Kenapa kentut kau lebih kuat bunyinya daripada kentut aku?
Jawapan: Sebab kau kentut kat Microphone

Siapa yang menemukan dompet kulit?
Jawapan: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada aku

Berapakah jauhnya planet Pluto dari matahari?
Jawapan: Tersangaaaaatlah jauhnya

Bila hari hujan, macam mana cara kalau kita tak nak nampak/dengar bunyi/titisan hujan?
Jawapan: Kalau kita masuk lif pastu tutup pintu lif.

Selalunya kita jumpa semalam baru kita jumpa esok. Dekat mana kita boleh jumpa esok dulu sebelum jumpa semalam?
Jawapan: Kalau kita baca kamus dari depan ke belakang.

Apa dia: ayam di luar, ikan di dalam?
Jawapan: Ikan sardin cap ayam.

Apa dia: bila kecik dia hitam, bila besar jadi putih?
Jawapan: Michael Jackson.

Kenapa hidung lembu sentiasa berair?
Jawapan: Lembu tak tahu nak kesat hidungnya dengan tisu.

Bom apakah yang tak pernah meletup?
Jawapan: Bomba ataupun kuih bom.

Kereta apa yang orang tak pernah panggil kereta?
Jawapan: Teksi.

Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki
Jawapan: Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkat sebelah aje.

Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol
Jawapan: Semut yang matanya BENGKAK

Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?
Jawapan: Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR

Kenapa laki-laki suka berpikir dan perempuan suka bercakap?
Jawapan: Kerana laki-laki ada 2 kepala, perempuan bula ada 2 mulut.

Kenapa orang bercinta suka meraba raba?
Jawapan: Kerana cinta itu buta

Panjangnya 15 cm, kemerahan, ada kepalanya, dan kalau banyak boleh membuat perempuan naik gila?
Jawapan: Duit sepuluh ringgit

Apa sebab utama perceraian?
Jawapan: Perkawinan

Binatang ape power Karate?
Jawapan: Kuda belang. cuba kira berapa "black belt" dia ada.

Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Jawapan: Pembohong...

Kenapa lelaki jarang kena penyakit anjing gila?
Jawapan: Sebab lelaki ni kan 'buaya'

Nak mencari sikit punya susah, bila dah dapat buang, apa bendanya?
Jawapan: Tahi hidung

Kenapa pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Jawapan: Mestilah kena tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape...

Gajah terbang dengan ape?
Jawapan: Dengan susah payah......

Apa dia Berwarna hitam, montok, terbelah tengahnya?
Jawapan: Tahi kerbau dilanggar Motosikal

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.