PLEASE ENABLE YOUR JAVASCRIPT TO VIEW THIS PAGE!
[ How? ]

KUALA LUMPUR – Tanpa mengira hujan atau panas, tugas setiap anggota polis trafik tetap dilaksanakan dengan sebaik mungkin.

Video menggunakan kamera GoPro yang dirakamkan polis trafik yang sedang bertugas pada Sidang Kemuncak Asean Ke-27 kini menjadi viral di media sosial memetik mStar.

Lihat Bagaimana Dedikasi Seorang Polis Trafik Melaksanakan Tugasnya

Video bertajuk “Kuda Putih Dalam Hujan” dimuatnaik menerusi Facebook Friends of PDRM pada Khamis dan hingga kini ditonton 74,645 kali.

Kamera GoPro yang diletakkan pada helmet anggota polis berkenaan merakamkan pasukan peronda itu mengiringi pemimpin Asean ke destinasi mereka ketika hujan.

Rakaman durasi 1.28 minit itu memberi penghargaan kepada pengguna Facebook, Khayrol Nizzam yang dipercayai anggota polis trafik yang merakamkannya.

Maklum balas kepada video itu sungguh positif dengan pengguna Facebook memuji tugas anggota polis trafik.

Pengguna Facebook, Abam Pejoi mengucapkan tahniah kepada anggota polis trafik yang bertugas sepanjang sidang kemuncak itu dan berharap mereka yang cedera akan segera sembuh.

Zulfadzli Ridzuan memuatnaik: Dalam hujan boleh macam ni punya laju, berani betul polis ni. Kalau aku ride dalam hujan laju macam ni, mau kempis jantung aku, takut tergolek. Tengok video pun dah seram.

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.