PLEASE ENABLE YOUR JAVASCRIPT TO VIEW THIS PAGE!
[ How? ]

Seperti anda tahu, Rayani Air baru sahaja diperkenalkan dan apa yang membuatkan Rayani Air lain daripada syarikat penerbangan di Malaysia ni adalah kerana lebih berkonsepkan Islamik.

Respon mengejutkan netizen dari negara luar mengenai Rayani Air

Antaranya penumpang yang bergama muslim haruslah berhijab (bagi kaum wanita) manakala bukan bergama muslim harus berpakaian sopan. Selain itu, makanan yang halal sahaja akan ada di dalam menu dan minuman keras tidak dibenarkan sama sekali.

Bagi kita mungkin peraturan itu normal, tapi tidak bagi orang di negara luar. Macam-macam tohmahan dan kutukan mengenai Rayani Air ni.. Korang tengok la sendiri..

Ia bermulanya apabila..

Habis Rayani Air Kena 'Condemn' netizen dari negara luar

BBC News Asia telah mengeluarkan artikel mengenai perkara-perkara yang kita perlu tahu tentang Rayani Air beberapa hari lepas. Maklum lah, pada sesiapa yang pertama kali dengar mesti nak tahu lebih mendalam pasal syarikat penerbangan ni kan?

Tapi yang tak best bila..

‘Let them go bankrupt!’

Habis Rayani Air Kena 'Condemn' netizen dari negara luar

‘Scary, radical, racist…’

Habis Rayani Air Kena 'Condemn' netizen dari negara luar

Berikut merupakan antara komen-komen negatif yang diterima oleh Rayani Air. Geram, marah, sedih pun ada. Haihh..

(Baca: Netizen perlekeh Rayani Air)

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.