PLEASE ENABLE YOUR JAVASCRIPT TO VIEW THIS PAGE!
[ How? ]

Berikut disenaraikan koleksi Teka-teki terkini dan terbaru. Semoga anda semua terhibur.

Koleksi Teka-Teki Terkini

SOALAN 1:

1. Tikus apa yang ada 2 kaki?
2. Itik apa yang ada 2 kaki?
3. Kambing apa yang kita tak nampak?
4. Gurun mana yang tanamannya subur?
5. Buah apa ada gear?
6. Bunga apa warna hitam?
7. Buka baju, pakai bedak, terjun kolam... Apakah ia?
8. Katak diterbalikkan jadi katak..kopi di terbalikkan jadi....?
9. Sungai apa paling tajam?
10. Dalam bebanyak orang.. orang apa tak kawin?
11. Ikan apa yg miskin?
12. Apakah dia 'rumah di bawah, tiang di atas'?
13. Di Kuala Lumpur ada dua, Di Seremban ada satu, di Johor pula tiada
14. Rumah dalam bahasa inggeris apa? ( house ) Rumah terbakar panggil apa?
15. Benda apa paling dekat dekat dengan kita tapi susah untuk kita memandangnya?
16. Pembuatnya tidak mahu guna, pembelinya tidak menggunakannya dan penggunanya tidak nampaknya. Apakah ia?
17. Ada sejenis kuih yang ada macam-macam rasa kuih. Ada rasa karipap, ada rasa donat, ada rasa kuih pelita, ada rase apam, senang cerita ada rasa semua kuih la.. Kuih apa tu??

JAWAPAN 1:

1. Mickey Mouse
2. Semua itik ada 2 kaki
3. Kambing yang menyorok
4. Gurun, Kedah
5. Sebuah kereta
6. Bunga tayar
7. Pisang goreng
8. Tumpah la
9. Sungai Lembing
10. Orang utan
11. Ikan kering
12. Kubur
13. Huruf 'a'
14. Panggil Bomba
15. Telinga
16. Keranda
17. Kuih-muih

SOALAN 2:

1. Kenape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
2. Siape yang menemukan dompet kulit?
3. Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
4. Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
5. Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
6. Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
7. Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
8. Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
9. Gajah terbang dengan ape?
10. Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
11. Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
12. Apa yang mahal pada BMW
13. Rumah apakah yang gunakan banyak air?
14. Apa nama sudirman masa kecil?

JAWAPAN 2:

1. Sbb lelaki ni kan 'buaya'
2. Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.
3. Pembohong...
4. Usus
5. Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan' - Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan
6. Dua-dua tak kenal korang...hehe
7. Tukang gali kubur
8. Tahi hidung
9. Dengan susah payah...
10. Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape...
11. Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...
12. Huruf W. Cuba tukarkan W ngan X. Jadi BMX. Kan murah tu...
13. Rumah terbakar
14. Sudirboy.

SOALAN 3:

1. Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk
2. Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai
3. Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais
4. Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki
5. Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik
6. Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol
7. Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?
8. Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah
9. Ahmad bin Abu, kambing bin apa?
10. Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

JAWAPAN 3:

1. Masukkan benang dalam jarum
2. Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah
3. MI....LO AIS
4. Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkat
sebelah aje.
5. Lampu stadium kalau ada 'game' dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada 'game' dia padam
6. Semut yang matanya BENGKAK
7. Motorsikal......sebab dia pakai tongkat
8. Panjat pokok kelapa
9. Kambing binATANG
10. Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR

SOALAN 4:

1. Dalam banyak2 jalan,jalan ape yang bila kita jalan kene langgar?
2. ade tangan,de bdn tapi xdak kepala..pe dia..???
3. MANDI ATAS BATU,TIDUR DLM SARUNG
4. undertaker naik moto....the rock naik per
5. ade 3 owang.sorang bute lgi sowang bisu dan lgi sowang pekak.mreka dudok di sebuah pantai yg terpencil.1 ari pekak curik harta buta mcm mane bisu nk bgitau kat buta yg pekak curik harta dier
6. antare 1 kg kapas dengan 1 kg besi mne lgi berat?
7. bende ape yg ade muke dgn tlinge jer..tp x ade idung,mata mulut kaki tgn n lain2..
8. dalam banyak2 discount discount ape orang x nak
9. Waktu kecil kaki empat, bila besar kaki dua.. apakah ia ??
10. 1 2 3 biji kelapa benda ape jatuh atas kepala?
11. pokok apa paling berani sekali didunia
12. motosikal dgn kereta,mane yg lbh tua?
13. dalam banyak2 hidung hidung ape tak boleh hirup udara?
14. ada 3 ekor kambing di dlm kandang.2minit kemudian keluar pula seekor.bape ekor kambing yang ada di dlm kandang skrg?
15. BERAPAKAH LUBANG BOLA SEPAK TAKRAW
16. gajah naik feri tak tenggelam, burung berak feri terus tenggelam... nampak la???
17. ali bin abu ,kambing bin apa???????
18. monyet makan pisang,ujian makan aper?
19. ketika besar dia hitam,ketika besar dia putih.apakah ia??
20. Lima pasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut?

JAWAPAN 4:

1. jalan langgar di alor setar dan kota Bharu
2. baju r..haha
3. PARANG
4. naik kening...haha
5. ntah lah smpai skarang aku x tau jwapan dier saper yg
6. due2 sme brat sbb due2 1kg..
7. kuali
8. discount markah periksa
9. manusia
10. biji kelapa la.....
11. pokok pisang sbb dia berani keluarkan jantung nya
12. motosikal sebab motosikal pakai tongkat
13. hidung yang tersumbat!
14. 4 ekor kambing.sekor baru lahir.bkn kuar dr kandang tp dr perut mak kambing daa..
15. 27 LUBANG
16. nampak la TIPUnya
17. kambing BINATANG
18. masa
19. michael jackson
20. stokin basah la

SOALAN 5:

1. banyak-banyak sakit,sakit ape paling sakit? fikir..........
2. 3 org adik-beradik sdg brmain kejar2. Tp knp, smpi skrg x dpt tgkp salah sorang?!?!?!? Dari pagi, sampai mlm...
3. banyak2 burger, burger ape x leh mkn????? ha jwb....
4. kowang yg ngah bace nie , ngan cicak mane lg kuat... jawabler...
5. kalau kite mandi semua basah kan,tapi ape yang kering.
6.  ade sorang bdk nie, die terlanggar lampu isyarat, lampu isyarat 2 bengkok kat ne??
7. Dlm bnyak2 motosikal..motosikal ape yg sedap naik?..pkir la
8. kalau kapal layar pegi ke selatan...asap die gie kt mane???renung2 kn lah..selamat beramal....
9. bila di padang orang kejar,bila di kedai orang beli, tapi bila main orang geram kalau x dapat, apadia?
10. kalau lembu hilang kita cari,kalau kerbau hilang apa pula?
11. dalam banyak2 duit,duit apa orang takut?selamat menjawab...
12. haiwan naik kereta, manusia naik pe?
13. dalam banyak 2 haiwan ,haiwan apa yang kita langgar 2,2 mati
14. banyak-banyak mate,mate apekah yang tajam.........
15. 44342 - Kalau terer try nombor ni untuk ape?
16. ada 3 orang gadis ,dudk bawah satu payung.tapi kenapa mereka tak basah ?
17. ada spasang suami isteri ni dia nak prg naik kpl trbang .smasa dia naik tiba2 kpl trbg tu trhempas masuk apa?kluar apa?
18. kat mne kalu kite jerit owg xakan dgr??
19. KENAPA SUPERMEN TERBANG ANGKAT TANGAN NAIK ATAS.
20. as'kum..dalm banyak2 tandas..tandas pe yg boleh terbang.??HARAP DI JAWAB..HUHU..

JAWAPAN 5:

1. sakit tengkok,coz ble skit tengkok,asal paling je mesti sakit...
2. Kipas laa...
3. burger yang dh hbs la......
4. cicaklah cauze dier tahan dinding...:))
5. tulang kering la
6. bangkok kat thailand ar
7. moto tayar bulat..uwah3x..cba byangkn klau moto tayar petak ke segitiga ke..sedap xnaik?..huhu
8. kapal layar mane ade asap...wakakaka
9. bola..;)
10. cari la apa lagi....haha
11. duit hilang larh...
12. naik angin lah..
13. siput babi
14. mate jarum
15. 4-Zohor 4-Asar 3-Maghrib 4-Ishak 2-Subuh
16. sebab hari tak hujan
17. masuk surat kabar kluar tv laaa
18. kat dlm hati laa
19. SEBAB DIA NAK BALIK
20. TANDAS DALAM KAPAL TERBANG LARH..

SOALAN 6:

Soalan: sekor ayam jantan duduk atas bumbumg rumah.dia bertelor,telor tu jatuh blah kiri ke kanan???

Soalan: apa persamaan gitar dengan ikan??

Soalan: ekor sape plig panjang? kuda ke tikus?

Soalan: Dalam banyak-banyak kotak, kotak pe yang berdosa?

Soalan: Mengapa guru sejarah selalu botak di bahagian belakang kepala, sedangkan profesor dibahagian depan?

Soalan: benda apa yang boleh pegang tapi tak boleh gigit

Soalan: stokin putih yg ada tiga garis hijau kalau di rendam jadi apa?

Soalan: dipetik bukan buah dikendong bukan anak

Soalan: dlm banyak2 benda,bende ap yg yg kte nmpk dia serupa

Soalan: gajah pnjat bangunan KLCC, pecah ape?slmat b'fikir....

Soalan: dalam bebanyak magkuk mangkuk apa yang kite isi air tak penuh-penuh?

Soalan: mempunyai 3 adik-beradik.namanya abu,abi,aku.mereka hendak pergi ke surau.mereka ambbil wuduk.abi dan mereka berdua masuk ke dalm surau.tiba2 abi nak ke tandas.jadiabi mencari....sehingga jumpa.dalm masa itu aku nak keluar hirup udara.abi tidak tahan lagi dia pun pancutlah apa lagi...akku kat luar tinggkat 1 abi kat tinggkat2 kena sape...?

Soalan: apakah yang naik tidak boleh turun

Soalan: banyak2 haiwan yang mana tak da mata tapi hidung panjang.

Soalan: ular mati hisap rokok

Soalan: sebelum diguna warna hitam, semasa diguna warna merah,selepas diguna warna kelabu.

Soalan: ade 3 owang budak.tujuannye nak g mancing.2 owang d baling pancing,sowang lagi g mana??renung2kan....slamat beramal....

Soalan: Sebiji kelapa dibelah dua. Sebelah diletak di tapak tangan kanan dan sebelah lagi di tapak tangan kiri. Sebelah mana mana yang di panggil nyor.

Soalan: benda ape yang x de mulut x de tangan xp ada kaki

Soalan: banyak-banyak binatang, binatang ape yang boleh dipanggil helmet??

JAWAPAN 6:

Jawapan : ayam jantan xbertelor
Jawapan : goreng pon sodap..
Jawapan : tikus,jejak ke tanah
Jawapan : ko tak sembahyang.hehe gi cpt mayg
Jawapan : Kerana guru sejarah memikirkan masa lampau,sedang profesor memikir untuk masa depan.
Jawapan : telinga sendiri
Jawapan : basah la
Jawapan : gitar
Jawapan : cermin
Jawapan : pecah rekod.larhh
Jawapan : mangkuk tandas
Jawapan : kena aku....
Jawapan : umur
Jawapan : siput babi
Jawapan : ubat nyamuk
Jawapan : arang
Jawapan : terjun dlm sungai.bab kalo dorang baling pancing,cmne nk mancing...ahhaha...LUKENABEB!
Jawapan : sebelah pantai timur panggil nyor
Jawapan : meja larh...hhaha :))
Jawapan : helmet kura-kura

SOALAN 7:

Soalan: dalam negeri kita ada 5 hang tuah...yg pertama hang tuah,hang jebat, hang kasturi,....persoalannya...2 lagi hang ap dia????

Soalan: long panjang kang terkangkang apa dia?

Soalan: dalam banyak-banyak makanan,makanan apa yang kaya

Soalan: banyak-banyak kaki kaki apa orang takut

Soalan: bnda ape yang kite beli arini, arini gak la trikh luput die..

Soalan: ayah wawa ada empat orang anak yang pertama nana,ke dua nini,yang ke tiga nani,sipa yang ke empat

Soalan: dlm satu bas ada 8 orag penumpang.2 org penumpang turun,berapa org penumpang yg tinggal?.

Soalan: apa yg kita hendak kena pecah

Soalan: Pokok atas buah,buah atas pokok

Soalan: kura kura panjat pohon ap yang mula2 nampak

Soalan: air apa yang paling berani sekali?

ape bende masuk segitiga tapi keluar bergulung-gulung?

kenape penggali kubur gali kubur xpakai selipar?

bulu bertemu bulu,kulit bertemu kulit,makin rapat,bertambah nikmat..ape die?

burung ape bleh baring,boleh berdiri tp xleh duduk?

dalam byk2 cecair,cecair ape yg akn beku bile dipanas kn?

kecik,hitam,berpeluh...

tempat ape ni...peserta nye pki uniform..selalu bertambah tp xkn kurg....

badan hijau..mate merah..jalan mengundur..taik kaler kelabu..ape die?

dalam byk2 kaki..kaki ape paling keras?

JAWAPAN 7:

Jawapan : hang tak fikir hang bodoh la
Jawapan : longkang
Jawapan : sekaya
Jawapan : kaki pukul
Jawapan : srat khabar
Jawapan : wawa
Jawapan : 8.. sebab tu bas 2 tingkat..dorg dari tngkat ats turun ke bwh..hehe
Jawapan : telur
Jawapan : nenas
Jawapan : bohong nya.mana ad kura2 panjat pohon
Jawapan : air terjun
spender
sbb pkai cangkul.
tidur..bulu mata
Penguin!!
telor
semut balik joging
kubur
ubat nyamuk
kaki bgku

SOALAN 8:

bnde ape antara pusat ngn lutut...kejap die naek..kejap die turun....
antara huruf A hingga Z..huruf mane yg bleh kawen?
andai kate korg jmpe mayat manusia ngn bangkai haiwan..yg mne korg tutup dlu?
ape yg bleh naek tp xleh turun?
nape batu tenggelam?
klu kapal terbang msk gua..keluar kat mne?
klu 1+1=2..jawapan laen???
pokok ape bile manusia nmpk dorg lari?
lembu ape yg slalu dicari?
klu sorg sendri tau..klu due org sme2 tau..klu bertiga org yg buat je tau..klu berempat lg la xtau..ape kah?
kueh ape yg kt mkn tepi je xmkn tgh?
ibu ulat bulu menyuruh ulat bulu membeli sayur di kedai..selepas setgh jam..ulat bulu masih di rumah...knape?
klu sume haiwan jd kambing..kambing jd?
bas xpress membawa seorg wanita..due pelajar..dan seorg lelaki..smpi diseremban..yg mne turun dlu?
buah ape kite langkah dlu br mkn?
3 kepale..8 kaki..6 mate..apekah?
binatang apa tiada kepala
bagaimana nak nyalakan api di bawah air
buah apa yg ada susu
bangsa apa paling hebat di dunia

JAWAPAN 8:

zip seluar
U dgn I
hidung
Umur
sbb batu tk reti berenang
kluar kt tv,berita n newspaper
jawapan laen salah r
pokok tumbang
lembu yg hilang
kentut
donat
ulat bulu tmptnya kat sayur n sayur tu mmg kat dlm kdai..
jd bnyak laa..hehehe
meter bas
Buah dam
org naek kuda bawak ayam sekor
ketam
nyalakan api di bawah gelas berisi air
tembikai susu
bangsa melayu sebab boleh makan pucuk paku, belimbing besi, jambu batu, ubi kayu, buah keras, cili api dll

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.