PLEASE ENABLE YOUR JAVASCRIPT TO VIEW THIS PAGE!
[ How? ]

Kehadiran mahluk halus, hantu atau jin, tidak dapat dirasakan oleh kebanyakan orang. Hanya mereka yang dikurniakan pancaindera ke-6 mempunyai kekuatan dan kebolehan merasakan kehadiran makhluk halus ini.

Mereka yang dapat merasakan kehadiran makhluk halus tidak perlu petanda haiwan untuk merasakannya. Namun, untuk anda yang tidak mampu, anda boleh mengetahuinya daripada kehadiran haiwan-haiwan di bawah ini.

Haiwan yang Menandakan Wujud Makhluk Halus di Sekitar Anda

1. Cicak

Tak ramai orang yang suka pada cicak. Cicak merupakan salah satu haiwan yang memiliki banyak mitos unik serta diakui oleh kebanyakan masyarakat. Salah satu mitos yang popular adalah, jika anda masuk ke suatu tempat dan cicak jatuh hampir di kepala anda, jadi anda harus menangkapnya serta membunuh atau membuangnya ke satu tempat kerana jika tidak melaukannya, ayah anda dikatakan akan meninggal dunia.

Diluar itu, cicak dapat juga tunjukkan kehadiran makhluk halus seperti pontianak. Kononnya, jika anda ada dalam satu tempat serta mendadak cicak masuk dan berbunyi, jadi di situ wujud makhluk halus.

2. Kunang-kunang

Kunang-kunang mungkin saja dianggap juga sebagai binatang yang dapat mewujudkan situasi romantik. Binatang yang dipanggil fireflies ini adalah serangga yang cantik kerana dapat mengeluarkan cahaya yang indah seperti bintang. Tetapi disebalik keindahan itu, kunang-kunang mempunyai mitos yang cukup menyeramkan.

Kunang-kunang dikatakan sebagai kuku orang mati atau jelmaan iblis. Walaupun memiliki bentuk telah terang juga sebagai serangga, tetapi sinaran lampu haiwan ini jika masih kerap jadi pertanyaan serta perbincangan di kelompok peneliti.

3. Ayam Jantan

Di antara seluruhnya makhluk yang memiliki kandungan mitos, mungkin saja ayam jantan iaitu salah satu yang memiliki kandungan mitos terbaik. Anda mungkin saja sering mendengar ayam berkokok. Tetapi bagaimanakah apabila ia berkokok saat sebelum pagi hari dengan kata lain di waktu malam atau awal hari jauh saat sebelum subuh?

Kononnya menurut mitos pertama, jika ayam berkokok sebelum waktunya, ada gadis yang hamil luar nikah. Tetapi hal itu mungkin saja tak berapa diakui dibanding dengan mitos ke-2 yang semakin bagus. Jika Anda mendengar ayam berkokok di waktu malam, baiknya Anda berdoa lantaran ayam itu tengah melihat malaikat.

4. Tokek

Terkecuali cicak, reptilia yang lain yang kurang disenangi serta memiliki kandungan misteri iaitu tokek. Binatang yang satu ini konon terkait dengan pengetahuan sihir. Bahkan juga ada pula yang menyampaikan bahwa tokek iaitu binatang jelmaan jin atau setan. Mitos tokek tak jauh tidak sama dari cicak. Jika Anda mendengar tokek berbunyi, beritanya ditempat itu tengah ditunggui makhluk halus.

5. Anjing

Anjing salah satu binatang yang seringkali jadikan haiwan peliharaan. Mungkin saja kita suka dengan tingkah anjing yang comel, tetapi jika Anda mendengarnya melolong atau menggonggong di waktu malam jadi baiknya Anda hati-hati.

Berkebalikan dengan ayam yang berkokok di waktu malam, apabila anjing menggonggong di waktu malam, jadi hal semacam itu mungkin saja bukanlah kerana anjing itu melihat orang asing yang memiliki maksud jahat, tetapi dapat jadi alarm bakal kehadiran makhluk halus.

6. Burung Gagak

Terdapat banyak jenis burung yang menjadi petanda perihal kematian serta kewujudan makhluk halus. Burung yang pertama iaitu burung hantu. Burung ini kerap dipakai dalam filem seram serta diakui juga sebagai burung peliharaan hantu dengan pandangan mata yang mengerikan serta dikira juga sebagai lambang kematian.

Burung yang lain dikaitkan dengan mistik juga adalah burung dares serta burung gagak. Kononnya apabila di rumah anda berkicau burung dares yang berputar-putar, jadi hal semacam itu tunjukkan bakal ada orang yang akan meninggal dunia. Burung gagak juga diberitakan jadi burung yang memberi petanda sekitar kematian.

7. Kucing Hitam

Di sebahagian negara Eropah, kucing terlebih yang berwarna hitam dikira juga sebagai makhluk mistik. Hal ini kerana mereka yakin bahawa kucing iaitu jelmaan penyihir. Banyak orang yang meyakini bahawa kucing iaitu haiwan pembawa sial meskipun sebagian syarikat memakai lambang kucing serta memelihara kucing juga sebagai pembawa keberuntungan. Di luar itu, kucing hitam yang melalui mayat dikira juga sebagai tandanya yang kurang baik.

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.