PLEASE ENABLE YOUR JAVASCRIPT TO VIEW THIS PAGE!
[ How? ]

Tidak hanya kelemumur, rambut kering, rambut bercabang merupakan antara persoalan yang membuat wanita berang. Selain permasalahan itu, ada juga permasalahan lain yang mengganggu keindahan rambut dan akan membuat anda  rasa tidak selesa. Permasalahan rambut yang kami maksud adalah kutu rambut yang datang dengan telurnya. 

Kutu rambut biasanya begitu normal dengan anak-anak, Walaupun begitu, orang dewasa juga pastinya akan merasakannya. Banyak langkah yang dapat digunakan untuk membasmi kutu rambut beserta dengan telurnya. Tetapi, biasanya orang memakai langkah tidak semulajadi untuk mengatasinya seperti memakai ubat atau produk yang mempunyai kandungan bahan kimia khusus. 

Membasmi kutu rambut dengan cara pantas dengan bahan kimia memang popular cukup efektif serta cepat, namun perlu diketahui juga membasmi rambut dengan cara pantas itu bakal mengakibatkan beberapa masalah yang lain. Jadi, sebaiknya anda membasmi kutu rambut dengan memakai langkah semulajadi dengan menggunakan sebahagian bahan semulajadi. 

Hilangkan Kutu Rambut dan Telurnya Dengan Bawang Merah

Bawang merah merupakan satu di antara bahan semulajadi yang dikenali cukup berkesan untuk mengatasi atau membasmi kutu rambut. Bawang merah mempunyai aroma yang begitu kuat sampai begitu bakal buat kutu rambut tak tahan dengan aroma atau bau yang diakibatkan. Selain itu, bawang merah juga mempunyai kandungan senyawa aktif yang dapat membunuh kutu rambut.

Langkah membasmi kutu rambut dengan memakai bawang merah cukup mudah. Di bawah ini langkah membasmi kutu rambut dengan bawang merah yang dapat anda semak. 

Ramuan Bawang Merah 

Langkah singkirkan kutu rambut dengan menggunakan bawang merah yang paling mudah yakni dengan memakai ramuan bawang merah itu. Langkah pertama yang anda perlu lakukan ialah siapkan bawang merah secukupnya saja. Lalu kupas bawang merah itu, lalu bersihkan bawang merah hingga bersih. 

Apabila bawang merah telah bersih, leburkan bawang merah itu melalui langkah ditumbuk hingga halus. Jika bawang merah telah betul-betul halus, aplikasikan pada rambut anda lewat cara rata. Diamkan sebagian jam, baru lalu anda dapat selekasnya bersihkan rambut anda dengan menggunakan shampo yang umum anda pakai hingga benar-benar bersih.

Ramuan bawang merah dengan minyak kelapa

Ramuan bawang merah dengan minyak kelapa juga cukup berkesan dalam membasmi kutu rambut. Di mana langkah yang dapat anda kerjakan ialah menyiapkan bawang merah serta minyak kelapa secukupnya. Untuk minyak kelapa itu anda dapat memakai minyak kelapa semulajadi atau mungkin saja dengan memakai minyak kelapa paket.

Siapkan bawang merah secukupnya.

Lalu bersihkan atau kupas bawang merah itu, lalu tumbuk bawang merah hingga halus. Lalu, campur dengan minyak kelapa yang telah anda sediakan. Gaul sampai rata. Lalu, aplikasikan ramuan itu pada rambut anda. Tunggulah beberapa jam, lalu bersihkan hingga betul-betul bersih. 

Dengan itu, kutu rambut bakal benar-benar mati malah dibasmi dengan telurnya sekali.

Kutu rambut merupakan antara parasit yang bakal membiak cukup cepat serta begitu besar di bahagian kepala. Selain itu, kutu rambut juga begitu suka pada keadaan rambut yang kotor serta lembap.

Tetapi, jika anda boleh membuat perlindungan kebersihan rambut, anda dapat lepas dari permasalahan kutu rambut.

Itulah langkah singkirkan atau membasmi kutu rambut dengan menggunakan bawang merah.

Semoga bermanfaat...

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.